Subject: Toksiinide süstimine tervishoiutöötajate poolt regulatsioonide kohaselt
From: "Treksler, Kerda" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Thu, 31 Jul 2025 11:22:02 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Pöördun Teie poole täpsema vastuse saamiseks. Nimelt pean enda poolt andma
vastuse toksiinide süstimise kohta Eestis ja olen otsinud erinevaid
regulatsioone, standardeid ja ka nahakliinikute kodulehti.

Sooviksin saada terviseameti seisukohta selle kohta, kes täpselt tohib
toksiine ja erinevaid täitesüste teostada.

Leian info, et tervishoiutöötaja peab olema registreeritud
tervishoiutöötajate riiklikus registris, ettevõte peab omama
tervishoiuteenuse osutamise tegevusluba eriarstiabi osutamiseks ja töötaja
peab omama meditsiinilist haridust.

Erinevad andmed annavad, et esteetilise meditsiini õde tohib süste teha
ainult arsti järelvalve all. Standard EVS-EN 16844:2017+A2:2019 seletab
seda nii: ‘’ See tähendab, et arst on asutuses füüsiliselt kohal ning on
võimeline reageerima ja tegutsema protseduuri riskitaseme kohaselt.‘’ Üks
nahakliinik väidab aga, et kuna toksiinid on ravimid, tohib süste teha
ainult arst. Samas praktika näitab, et õed teostavad neid ka iseseisvalt.

Terviseameti enda ühes uudises on lause, kus öeldud, et standard EVS-EN
16844:2017+A2:2019 ühtib terviseameti seisukohaga, et teenuseosutajal peab
olema eriarsti tegevusluba ja töötaja peab olema registrisse kantud. Aga
kas terviseameti seisukord ühtib ka selle osaga, et ainult arst või muu
väljaõppe saanud töötaja arsti järelvalve all tohib süste teostada? See,
kas siiski õige väljaõppe ja haridusega õed tohivad iseseisvalt toksiine
süstida on natuke segane ja oleksin väga tänulik väikese selgituse eest.

Suur aitäh, kui saate mind selle küsimusega aidata!

Parimate soovidega,

Kerda Treksler

Heade soovidega / Kind regards,

  _____

Kerda treksler

Regulatory Affairs Specialist

Abbvie Estonia

Upcoming OOO: 20th of August

AbbVie OÜ

Rävala pst.4

10145 Tallinn

Estonia

CELL         +372 58711474

EMAIL   <mailto:[email-masked]> [email-masked]

This communication may contain information that is proprietary,
confidential, or exempt from disclosure. If you are not the intended
recipient, please note that any other dissemination, distribution, use or
copying of this communication is strictly prohibited. Anyone who receives
this message in error should notify the sender immediately by telephone or
by return e-mail and delete it from his or her computer.

  _____